mattislife

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av matilda - 23 juli 2010 22:27

dagens humör ; för det mesta , glad !

dagens mående ; bra

dagens borde ; soooovaaaa..

dagens frisyr ; flätor

dagens smink ; mascara & rouge

dagens klädsel ; svarta shorts och vitt linne

dagens beroende ; ehm , musik..

dagens tråkigaste ; att åka bil i 4 timmar !

dagens längtan ; örebro , men på tisdag händer det...! :d

dagens superlängtan ; agnes , jennifer och jossan :'(

dagens låt ; da da da - lil wayne


G O D   N A T T  

Av matilda - 23 juli 2010 22:14

Tisdag - halv nio på morgonen hade jag tid hos läkaren , där skulle jag träffa en sånhär..sjukgymnast och även nån annan doktor. Fick veta att om någon vecka ska jag in i ett rör och kolla på ryggraden samt mina revben. Kan ha någon muskelfraktur eller en sena som är trasig ( låter som en gammal tant )..Och har jag det så kan det bli operation ' scaaarrrry'..Men allafall , runt elva hämtade vi upp fanny och for till stugan. I stöde gick våran bil sönder somsagt. Så pappa ringde efter en bärgare , väntade till runt halv 4 kanske. Då åkte vi hem , medans bilen fixades gick vi och åt på donken , i birsta. HAHA. Men aja , senare på kvällen kom vi till stugan :p


Onsdag - eh , ja..vad gjorde vi i onsdags ?..bra minne , men det är kort. haha.

Jag har för mej att vi cyklade och bara åkte omkring lite. JOO ! , vi cyklade ju somsagt var till sörbodarna..runt 3,5 mil dit & he , bra jobbat...När vi kom hem var vi helt slut så vi gick och la oss i sängen och pratade.


Torsdag - vi bastade och badade nere på stranden. Efter det kollade vi på film, drack varm choklad och åt jordgubbar.


Fredag , alltså idag - Jag vaknade 20 i 9 , väckte fanny..Vi hade bestämt med lene i stallet att vi skulle rida halv 11 så , pappa skjutsade oss dit..Fanny fick rida djarfur och jag kjarkur , haha , roliga namn :P

När vi väl hade kommit upp i trav och red ute i skogen så började min häst gallopera , vilket jag inte var berädd på.

Så jag flög av , då fick fanny hjälpa mej att dra till sadeln igen och även hjälpa mej att hålla i kjarkur medans jag klev upp. Öh , men sen skulle fanny kliva upp på sin häst så att jag skulle hålla i den. det gick ju som det gick..

både min och fannys häst sprang runt runt i ringar och tillslut stegrade min häst och fannys sprang iväg , inte nog med att han sprang iväg så tappade han grimman också !

Jag och fanny fick panik , för lixom..där stog vi mitt ute i skogen och visste inte vad vi skulle göra..Men tillslut satte jag fast kjarkur när han hade lugnat ner sej så att vi kunde jaga djarfur. HAHAHHA.

vi fick hänga grimman över hans huvud , bara för att kunna ta oss tillbaka till stallet.

Så när vi kom tillbaka var vi helt skräckslagen..SHIT VILKEN DAG !

men nu är fanny hemma hos sig och jag är hemma hos mej , det är skönt. men ändå tråkit.



Imorgon bär det av till birsta för att hitta lite nya kläder , ett inlägg till..sen är det godnatt !

pyss o kram

Av matilda - 23 juli 2010 21:50

på vägen upp , eller ner igen..när vi hade kommit till stöde krashade bilden , så det blev bärgare hem igen..jippi.

       

__________________________________________________
__________


  

totte och skrutten

   

Djarfur

     

Fannny och jag ÄR snygg..vi vet ,.

   

arne

__________________________________________________
___________________________


påväg till sörbodarna för en kopp choklad , 6 kilometer kvar här ifrån.

     


FRAMME ! - efter 1,5 MIL dit , lika långt kvar hem..

    

MMMMMUMSSSS  

_________________________________  


mys vid badplatsen på kvällen , eh..snygga igen ?

     

  

åska och regn på väg ? :o


  

glass på vägen hem , haha. här har ni några bilder..Vi har haft superkul :d <3



  

Av matilda - 23 juli 2010 19:43

haha ,  ja , som ni förmodligen såg i rubriken så ska alwa döpas imorgon.

Klockan fyra blir det dop , hihi. För er som inte har förstått de, så är alwa min kusin. Eftersom jag inte har varit hemma nu så har jag inte kunna köpt några nya kläder , så det ska jag fixa imorgon på dagen. Vad tror ni blir bäst..klänning , kjol eller shorts ? , snälla svara haha.JAG BEHÖVER HJÄLP ATT VÄLJA.




Av matilda - 23 juli 2010 18:34

hejhej , nu är jag hemma igen. Men orkar inte skriva så det kommer senare ikväll eller imorgon !

KRAM

PRESENTATION


Hej och välkommen till min blogg! Jag heter matilda och är tretton år. Här på min blogg skriver om allt möjligt! Mina intressen är att shoppa, dansa och vara med mina kompisar. Det är de bästa jag vet! Kommentera gärna. ENJOYY

FRÅGA MIG

26 besvarade frågor

SENASTE

OMRÖSTNING

Vad ska du göra i sommar?
 åka utomlands
 bara vara hemma
 festa!
 umgås med släkten och vänner
 chilla med kompisar

SÖK

I ARKIVET

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

BLOGGVÄRDE

LÄNKAR

FRÅGOR & SVAR


Ovido - Quiz & Flashcards