mattislife

Alla inlägg under december 2010

Av matilda - 4 december 2010 15:41

hej sötisar! idag är det lördag, åh vad skönt det är. Jag bloggade typ inget igår, och det var för att jag var med jossan på stan. Sen åkte vi till birsta och åt med hennes pappa och efter det åkte vi hem till mig och fikade. Dom såg idol här sen for dom hem. Gissa om jag är glad över att Jay är i finalen?! YEEYYY! Han måste ju vinna :o hans röst är ren kärlek. Men iallfall, imorse vaknade jag runt 12, kan man egentligen kalla det morgon? haha. Då hade jag jätte ont i huvet och mådde illa, så jag åt lite frukost. Sen fick jag pengar av pappa oså tog jag mig en promenad till city gross.

Måste säga att det var underbart skönt, även fast det var 10 minus ute. Solen sken iallfall och det var jätte fint. Speciellt när solen gjorde så att snön glittrade.

När jag kom hem sågjorde jag glass haha, senare kokade jag lite varm choklad och satte mig i soffan, oså startade jag lite julmusik och bara värmde mig. Om en stund åker mamma och pappa iväg på julfest, så ikväll blir det bara jag och storebror hemma. Så vi ska betälla mat och kolla på film. Det blir mysigt. Imorgon är det söndag och då ska jag förmodligen vara med jossan. Lyssna på kära Jay och så hörs vi senare! :)


In the ghetto

GAAAHH VAD BRA HAN ÄR! GO JAY!

Av matilda - 3 december 2010 08:15

shit alltså! Jag har rysningar genom hela låten, så fin text!

Av matilda - 2 december 2010 20:12

hej! Nu är klockan typ kvart över 9, jag har precis flyttat in alla möbler i mitt rum som äntligen är klart! Förut var fanný här, och då gjorde vi inte speciellt mycket,

imorgon har vi sovmorgon! och börjar halv 10. det är najsss.

Har inget att skriva om, om 22 dagar är det julafton!. haha,

godnatt!

Ps. det är prick 7 månader tills jag och fanný åker till island idag! haha. stirdo.

Av matilda - 1 december 2010 21:07

   yeah, nu har jag dragit sista kaveldraget för ikväll och sista golvraden är lagd i mitt rum! Hur skönt känns det inte? hhehe. Idag är de ju första advent, vilket betyder julbakning, julkalender på tv och chokladkalender! haha.

Iallafall, just nu är jag helt slut, me and fanný har varit igång hela eftermiddagen med bakning. Nu senare ikväll har vi gjort rätt goda pepparkakor, dom blev underbart snygga måste jag tillägga!

Imorgon är det tyska-prov...kommer det gå bra? We hope so!

Nej, nu ska jag ta mej en dusch för att få bort allt mjöl ur mitt hår och ansikte...(a) lalala. Nu tänker jag va så snäll så att ni ska få se en fiiin bild!

Seeyou tomorrow sweethearts (L)

  

MUMMMMMAA. hehe, ni kan ju passa på att spana in chokladkolorna i bakrunden oxå!

Godnatt!

haha, sjukt snygga..

Av matilda - 1 december 2010 16:55

Av matilda - 1 december 2010 16:42

hej på er. Nu har jag precis bakat litegranna, det fick bli knäck och chokladkola.

Här får ni receptet på den urgoda kooolan så ni också kan få njuta av den!


Du behöver :

3 dl grädde

2 dl socker

1 dl sirap

3 msk kakao


Gör så här :

Blanda alla ingridienser, och koka tills temperaturen är uppe i 122 grader.

Genom att hälla lite av den kokade kolan i ett glas iskallt vatten ser du om den har stelnat ordentligt och är klar. Häll sedan ut smeten på en plåt med bakplåtspapper.

Låt det stelna och skär sedan i bitar. KLART!

jag lovar det är supermumsigt.

Pusshej!


PRESENTATION


Hej och välkommen till min blogg! Jag heter matilda och är tretton år. Här på min blogg skriver om allt möjligt! Mina intressen är att shoppa, dansa och vara med mina kompisar. Det är de bästa jag vet! Kommentera gärna. ENJOYY

FRÅGA MIG

26 besvarade frågor

SENASTE

OMRÖSTNING

Vad ska du göra i sommar?
 åka utomlands
 bara vara hemma
 festa!
 umgås med släkten och vänner
 chilla med kompisar

SÖK

I ARKIVET

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

BLOGGVÄRDE

LÄNKAR

FRÅGOR & SVAR


Ovido - Quiz & Flashcards