mattislife

Alla inlägg under januari 2011

Av matilda - 23 januari 2011 17:49

     

oj vad bra alla saker syns..närå. men detta fick jag iallafall idag :) 

poss!

Av matilda - 23 januari 2011 14:00

2 saker som står på min måste-göra-lista idag. Kom för en liten stund sen hem från birsta, fick lite saker av mammsi! tack <3 visar er senare.

Lyssnar just nu på kelian, och ska snart vandra in i mitt rum och städa undan allllla kläder, vilket inte känns sådär askul. Senare ikväll blir det mera plugg, förtsättnigen från igår. hiho. Imorgon är det måndag igen! nu vecka nya tag. mer läxor.. :o

haha, tio över fyra imorgon ska jag träna. För det är dans igen :D *happyface*

Nej. ska börja nu så att jag får det överstökat! vi  hörs senare, :)

puss!

~ vår 2010 ~  

Av matilda - 22 januari 2011 23:20

hej. Jag är asabajsi trött just nu, sitter och kollar på någon film med mamma.

Men det vart nyss paus. Imorse kom mamma ner och väckte mej runt 11 då tog hon,jag och pappa en preomenad till farmor och farfar. Sen runt 3 åkte mamma och pappa hem men jag stannade kvar och kollade på hockeY! timrå förlorade tyvärr mot modo med 5-2..jag vart värsta sur. haha. Men imorgon ska jag till birsta med mamma! lägger väl ut bilder om jag hittar något.

Men nu ska jag fortsätta kolla på film. Puss och kram!

  

gammal supersnygg bild.   

Av matilda - 21 januari 2011 23:34

hej & förlåt för att jag inte har uppdaterat varken idag eller igår.

Men min dator har fått virus (IGEN!) asdrygt. Men idag är det ju fredag , agnespagness namnsdag, grattis! Har inte något speciellt att skriva här.

Förutom att jag ska träna imorgon! och ha en riktigt lång sovmorgon först.

En perfekt lördag ju! Jag är asaatrött, speciellt på skolan. Och läxorna, jag vet att ni bryr er, såhäär mycket. A eller inte. Om en stund ska jag sussaaa, det blir la underbart. Hade tänkt läsa lite ur en bok som vi fick på svenskan idag, den verkar väl helt okej, men jag hatar att läsa. Där har vi problemet. haha.

Nej! nu ska jag gå och fortsätta kolla på tv en stund. Ni vet iallafall att jag lever, och anledningen till varför jag kanske inte uppdaterar varje dag. Ha det super!

puss!

 

~ vinter 2010 ~         

Av matilda - 19 januari 2011 20:42

8 frågor om dig själv

Namn? matilda

När fyller du år? 4 augusti

Några piercingar? japp

Vilken årstid tycker du är bäst? Sommar!

Hur ser en perfekt morgon ut för dig? En låååååång sovmorgon.

Vad tycker du mest om hos dig själv? Jag vet inte riktigt. (:

Vad är du bra på? Prata?..

Sover du hellre själv än tillsammans med någon? Det beror på (:


12 frågor om din familj

Vem står dig närmast? Mamma & pappa

Har du bra kontakt med dina föräldrar? jarå

Vem är farligast i din familj? jag

Vem ser roligast ut i din familj? jag

Vem är coolast i din familj? Jag? ;)

Har ni något husdjur? Dammråttor isåfall.

Vem är du mest lik? Folk brukar säga att jag är lik pappa.

Vem står för underhållningen? Jag och papi!

Vem sover du oftast med? Kudden?

Hur ser en rolig kväll ut med familjen? öh

Hur länge var det sen du träffade din morsa? En stund sen

Hur länge var det sen du träffade din farsa? en stund sen


10 frågor om idag

Har du varit glad? Ja (:

Har du varit ledsen? nope

Har du gjort något bra idag? na

Vad ska du göra nu? Strax plugga lite..

Har du gjort något dåligt idag? Nej :8

Vad har du ätit/druckit idag? Mat och vatten, varför bryr du dej? Haha.

Har du duschat idag? Ja :)

Är du trött nu? mjorå

Vad har du gjort idag? Varit i skolan , och varit med fanný :)

Har du varit i skolan idag? Japp!


Annat

Hur mår du just nu? Bra.

Har du piercat dig? ja

Är du hungrig? nesh

Vad är klockan just nu? 20.26

Vilka sidor är du inne på just nu? msn, bloggplatsen och facebook :)

Vem ringde dig senast? mamma

Vem ringde du senast? fannu

Vem smsade dig senast? olle

Vem smsade du senast? olle


Övrigt

Gillar du punk? Nix!

Har du sminkat dig idag? Ja :)

Lyssnar du på musik just nu? japp

Vilken låt? engel

Vilket är ditt favorit band? Vetinte.

Vad gillar du för musik? Typ det mesta. :)


Kläder

Har du fler än 3 linnen? ja

Har du fler än 3 jeans? ja

Har du fler än 5 tröjor? ja

Köper du ofta kläder? nja

Vad har du på dig just nu? Shorts , linne och underkläder :)

Vad hade du på dig idag? Kläder, haha.


Smink & Hår

Använder du mascara? ja

Använder du wax? nja

Använder du ögonskugga? ja

Använder du kajal? sometimes

Använder du hårspray? ja

Använder du mousse? ibland

Använder du volymspray? nix

Använder du deodorant? Alltid.

Använder du skinspray? Vad?

Använder du läppglans/läppstift? Ibland läppglans.

Använder du brunkräm? Inte så ofta , men ibland.

Använder du parfym? Japp!

Använder du rouge? Ja.

Plattar/lockar du ditt hår varje dag? Plattar ja :)

Uppsatt hår eller hängande? Beror på..

Målar du tånaglarna efter varje gång du har duschat? Nej..är det normalt?


Kärlek

Är du kär i någon just nu? ja

Har du kysst någon idag? Nesh.

Har du ett förhållande? Ja :)

Är du romantisk? Jag vet inte , är jag det?

Har du snott din kompis pojkvän/flickvän? Aldrig.

Har du gråtit framför en person du gillat någon gång? Ja.

Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Förhållande.

Har du varit tillsammans med två stycken samtidigt? nix

Vem sov du senast bredvid? Kudden

Vem sa senast att hon/han tyckte om dig mer än bara som vän? Säger jag inte.

Hur gammal var dina föräldrar när dom blev tillsammans? Ingen aning! :u

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? nesh

Av matilda - 19 januari 2011 18:05

ska passa på att träna en stund nu, orkar inte blogga..

hörs sen! ciao

Av matilda - 18 januari 2011 20:01

tisdag nu igen då. Känns rätt okej faktiskt! Idag på skolan har absolut inte mycket hänt. Lika dötråkigt som vanligt.. haha. förutom att jossan & agnes var på någon föreställnings grejs i granloholm..så dom vr ledig hela dagen. :( Men vi andra fick iallafall sovmorgon till 9.25 och vi slutade 13.40 , helt okeja tider ändå. :)

Efter skolan drog jag & fanný hem till henne, sen hämtade vi hennes småbröder på dagiss. Efter det så satt vi och spelade typ nåt kortspel som sög , det händer lixom ingenting..men det blev lika iallafall ;)

Just nu sitter jag och dunkar get crazy i min brorss rum,  hihi :u

Det är laaa naizZZ. Imorgon är det onsdag och då ska jag dansa, hehehe.

Lika kulkul som vanligt! Om en stund ska jag inte ha nå liv igen för jag ska svara på tråkfrågor, haha. kul? a för mig KANSKE. fast nej. inte det heller. Iallafall så ska jag duscha nu och sen mysa! puss & kram! :)

Av matilda - 17 januari 2011 19:15

åh! :')

PRESENTATION


Hej och välkommen till min blogg! Jag heter matilda och är tretton år. Här på min blogg skriver om allt möjligt! Mina intressen är att shoppa, dansa och vara med mina kompisar. Det är de bästa jag vet! Kommentera gärna. ENJOYY

FRÅGA MIG

26 besvarade frågor

SENASTE

OMRÖSTNING

Vad ska du göra i sommar?
 åka utomlands
 bara vara hemma
 festa!
 umgås med släkten och vänner
 chilla med kompisar

SÖK

I ARKIVET

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

BLOGGVÄRDE

LÄNKAR

FRÅGOR & SVAR


Ovido - Quiz & Flashcards