mattislife

Alla inlägg under maj 2010

Av matilda - 28 maj 2010 21:11

   Har nyss kollat på filmen. Den var helt okej , handlsr om ärlek , tonåringar och kändisliv. Värd att se , men var inte den bästa jag har sett.

1 2 3 4 5 - den får en fyra av mej , du bör se den om du gillar sånt. haha.


 


kram 

Av matilda - 28 maj 2010 21:03

vill ha : just nu. tuggummi

outfit : mysbyxor , linne , kofta och underkläder

smink : mascara , solpuder , kajal & rouge

frisyr : bollbollbollboll ;d

planer : bara vilaa

låt : är fortfarande beroende "omg - usher ft. Will.I.Am" 

saknad : ingen tror jag

drog : parfym

godis : inget

humör : glader choklader. som vanligt vill säga ,

ord : a eller hur

goda gärning : gav fanny toast på skolan.

måste : tända ljus och bara njuta.


hejs / matti

Av matilda - 28 maj 2010 20:52

HAALLLÅ FOLKET !

Just nu är det paus på talang , förstår egntligen INTE varför jag kollar på det. Så speciellt kul är de ju inte direkt. Idag har jag inte haft tid att fixa några inlägg , just därför blir det några korta nu istället. Jag har varit i skolan heeela dagen , och där hände det inte speciellt mycket. Efter skolan var jag med fanny en liten stund , och sen for jag till kuben med mamma och dom ,. Imorgon ska jag väl förmodligen vara med jossan och vi ska fixa en hemlisss som ni inte får veta (a)

Eller jo , när den är helt klar så (:

Imorgonkväll ska jag kanske dra på mej joggingskorna och ta en sväng runt området också. Det vore rätt skönt.



Av matilda - 27 maj 2010 20:05

  Eftersom varken mamma eller pappa är hemma just nu så ska jag gosa ner mej i soffan med en kopp te och fika. Sen ska jag kolla på film oxå ,. Kenny Starfighter..

HAHAH , jag vet. nu tänker ni säkert "är hon dum i hela huvet eller ?" , jag kan säga att det är jag inte. men sakerna som händer i den filmen tycker jag är kul. Och just nu behöver jag skratta lite.

     

vindruvor och te framför teven med en filt , kan det bli bättre ?   

vilket konstverk va ?

haha , med det säger jag godnatt.  

Av matilda - 27 maj 2010 19:35

vill ha : kläder :'(

outfit : just nu går man omkring i linne och shorts

smink : mascara , rouge och kajal

frisyr : fleetor ;)

planer : fixa naglarna, har gjort de solm ni vet , hha (y'

låt : R.I.O - after the love , typiskt sommarlåt. åh vad jag längtar nu.

saknad : rubie

drog : tuggummi

godis : inget

humör : superglad , fast har varit lite smått uttråkad under dagen.

ord : jag skrattar fint , eller hur. haaha.

goda gärning : hm , jag gav fredde enofemti (a)

måste : smörja in mina ben med liniment ! , annars kan jag nog inte träna imorgon.


Av matilda - 27 maj 2010 19:09

  

du behöver :

1 - manikyrsak för fingrarna.

2 - genomskinligt vanligt , över & under lack.

3 - nagelfil 1 , för att fila nageln hårt.

4 - nagelfil 2 , för att putsa nageln.

5 - nagelsax ( behövs bara om du har långa naglar )

6 - orangesak - till för att trycka in nagelbanden.

7 - nagelklistermärken

8 - nagellim

9 - nail´n cutle cream - stärker nagelbanden.

10 - lösnaglar

11 - manikyr set

12 - en tops


Gör såhär ;


1.Börja med att försiktigt "pressa" in nagelbanden med orangesaken.

2.Fila naglarna med nagelfil 1 & 2 , sen tar du bort "pulvret" som kommer från nageln med en tops som du blöter.

3.Smörj in naglarna och nagelbanden med din nail´n cutle cream. Massera in längst nagelbanden.

4.Ta fram lösnaglarna och välj ut 10 stycken som passar perfekt på din nagel. Pensla sedan på nagellim på din nagel och fäst sedan nageln mitt på din och tryck lagom hårt i ca. 30s. Tryck inte så hårt så ett du får ont , men inte heller för löst så att nageln lossar direkt efteråt.

5.Polera nageln längst ut på toppen och även underifrån.

6.Sätt handen du ska måla naglarna på i manikyrsaken - pensla sedan på vanligt genomskinligt lack.

7.Dags för trycket som du enkelt sätter på ytan av din nagel. Börja med att ta ett tunnt lager med underlack och låt torka. Ta motivet du valt och lägg det på nageln , måla sedan måttligt med överlack för att motivet ska fastna.

8. När lacken har torkat på alla naglar är det klart. Då är det bara att smörja in händerna med en enkel hudkräm för bästa resultat. Om dina naglar blivit fixad måste väl ändå händerna också få bli det !


lycka till , kram matilda


Av matilda - 27 maj 2010 18:49

   såhär blev naglarna.



Före :

     

Under fixen , hhah :

  

Efter :

  

Det är blommor på mina naglar för er som inte ser det , syns inte direkt bra på bilden. Men jag är nöjd (:

Ska skriva hur du ska göra om du vill fixa naglarna som jag har gjort nu.

ciao


Av matilda - 27 maj 2010 17:24

Börjar fixa naglarna nu så , vi hörs senare ,  

the wistle song - DJ alilgator  

Låten spelades i starten på vårruset , jag blev kär.

Nä  , nu är det dags.

hejs

PRESENTATION


Hej och välkommen till min blogg! Jag heter matilda och är tretton år. Här på min blogg skriver om allt möjligt! Mina intressen är att shoppa, dansa och vara med mina kompisar. Det är de bästa jag vet! Kommentera gärna. ENJOYY

FRÅGA MIG

26 besvarade frågor

SENASTE

OMRÖSTNING

Vad ska du göra i sommar?
 åka utomlands
 bara vara hemma
 festa!
 umgås med släkten och vänner
 chilla med kompisar

SÖK

I ARKIVET

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

BLOGGVÄRDE

LÄNKAR

FRÅGOR & SVAR


Ovido - Quiz & Flashcards