mattislife

Alla inlägg under mars 2010

Av matilda - 30 mars 2010 19:58

        

  


Ringen har jossan gjort , heheh. a jag fick den idag.

Jossan, du är bäst (L)


/ kram - matti

Av matilda - 30 mars 2010 19:25

1. Tvätta ALLTID bort sminket innan du går och lägger dej - huden behöver få rena och reparera sig under natten.


2. Kläm inte finnar - Risken finns ju att du bara gör det värre när du får små basilusker i tha finne !


3. Smörj in ansiktet varje morgon och kväll - det är viktigt att ge huden "återfuktning" efter att du tvättat den så att inte ansiktet blir uttorkat.


4. Skydda ansiktet mot solens strålar - det gäller faktiskt året runt. En molnig vinterdag som solig sommardag, skaffa en dagkräm med solskyddsfaktor !


5. Borsta tänderna minst två gånger per dag ! - Morgon och kväll är allafall ett måste , det finns så få skönhetskurer som inte räcker långt med ett vitt leende.


6. använd aldrig gammalt smink - Var noga med att kolla "bäst - före - datum"

på ditt smink. Gammalt smink kan inehålla bakterier och ge dej allergier.


7. Använd aldrig butikens "prov" i ansiktet  - Du vet ju inte vem som har provat den tidigare och vad dom kan ha haft för hudsjukdum ?, ögonsjukdom eller liknande. Dessutom är bakterierisken väldigt hög. Testa hellre på händerna.


8. Ät balanserad kost - Det låter ganska konstigt att behöva göra det. men är faktiskt sant ! , visst kan du "förbättra" din yttre skönhet utifrån menndn största delen kommer från vad du äter. frukt, grön och en massa vatten kommer du längst med !


9. Använd rätt hudvård för din hudtyp - faktiskt , dom flesta. Även jag har använt alldeles för starka produkter. men köp inte produkter fö en hudtyp du önskar att du hade, utan den du faktiskt har !..fråga en expert, eller butiksbiträde. hahah.




Av matilda - 30 mars 2010 19:16

här har du några tips för en underbart svallande hår !


- sov aldrig med blött hår, det sliter ut rötterna.


- tvätta håret varannan dag, fast om du tränat så tvätta det. haha.


- gör inpackning en gång i veckan, stärker topparna så att dom inte ser slitna ut.


- drick mycket vatten !, det har faktiskt med håret att göra.


- ät B-vitamin, ren vitamin B får både naglarna och håret att växa.


- borsta håret och använd spraybalsam, ifall du har kanske tovor eller liknande så sliter det mindre.


- Tänk också på att kosttillskott har med håret att göra även fast man kanske inte alltid tänker på det. Så sätt igång att äta nötter, ägg och drick mjölk.



lycka till !

Av matilda - 30 mars 2010 18:59

             

    

jossan igår.


/ pyss - matti

Av matilda - 30 mars 2010 18:46

hejs ! , jag tänkte bara berätta att igår hade jag faktiskt skrivit ett jättelångt inlägg som jag typ skrev, a och så stängdes min dator först av så jag fick starta om den. Så skrev jag om ALLT igen, och då tog datorn slut på batteri & sen orkade jag bara inte skriva om det igen. Så det blev ingenting ni fick läsa igår. Allafall, jag skrev lite om allt möjligt, om ni orkar intressera er vill säga.



Just nu sitter jag här, moster och Alva har varit här nu hela eftermiddagen. runt fem åt vi mjoo , sen har inte så jätte mycket hänt, förutom att mamma och bror var till optikern förut.

Men idag har det varit skola, det gick helt okej faktiskt !

Jag har nu börjat bli av med min förkylning, grymt härligt måste jag säga  och jag måste också berätta att jag, jossan, jenny & fevve är superbra på engelska !..alltså seriöst.


ikväll tänkte jag bjuda på tips om hår & bilder, så ha det så kult !


/ hejs - matti


förresten så åker jag till fjällen på torsdag. Alltså , under dagen hoppas jag på att kunna bjuda på lite extra mycket bloggning..och mer intressanta inlägg !

Så läs och kommentera..

Av matilda - 27 mars 2010 10:08

hahha , m jag vet. rolig rubrik..

nä, men idag är det lördag , ska strax ringa fanny sen ska vi till nordic dåååe. ehh , sen är det hockey cup oxå.

kanske knäpper lite kort och laddar upp , men vi får se.

ikväll vet man inte vad som händer , något inlägg bjuder jag väl på men de får ni se då.


puuuuuuuuuuuuss   / mattis

Av matilda - 26 mars 2010 15:24

hhhhej :D

sitter här nu och lyssnar på musik , idag har inte speciellt mycket hänt. På skolan idag var det sidsjödag - som jag då missade, har ju fortfarande feber, somsagt. jag & mamma har nyss suttit och kollat på bilder sen jag var liten , haha, a det var lite smått roligt. sen så ska jag se let´s dance och hoppas att jag kan få i mej lite mat, har inte haft så stor lust att äta något dom här 3 dagarna. men jag ska allafall bara ta det lungt med familjen ikväll , för imorgon tror jag att jag tar en promenad till nordic , där pappa håller till i helgen. sen får vi se vad som händer och sker ;)


heheh , puss och kram / matilda

PRESENTATION


Hej och välkommen till min blogg! Jag heter matilda och är tretton år. Här på min blogg skriver om allt möjligt! Mina intressen är att shoppa, dansa och vara med mina kompisar. Det är de bästa jag vet! Kommentera gärna. ENJOYY

FRÅGA MIG

26 besvarade frågor

SENASTE

OMRÖSTNING

Vad ska du göra i sommar?
 åka utomlands
 bara vara hemma
 festa!
 umgås med släkten och vänner
 chilla med kompisar

SÖK

I ARKIVET

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

BLOGGVÄRDE

LÄNKAR

FRÅGOR & SVAR


Ovido - Quiz & Flashcards