mattislife

Alla inlägg under mars 2010

Av matilda - 4 mars 2010 19:56

min nya favorit låt är lungt den här . åh ! , jag blir faktiskt gråtfärdig när jag hör den , så grymt synd om dom här barnen , kolla bara på dom små stackarna !

Spola fram till 1:10 - låten börjar där.




Av matilda - 4 mars 2010 15:32

1. tvätta håret med shampo och avsluta med balsam . handduks torka .


2. ifall du inte har speciellt mycket volym i ditt hår så ta mousse , jag använder proffs .


3. föna sen året med hjälp av en rundborste. har du ett trattmunstycke till din hårtork/hårfön så ger det mycke bättre reslutat , men en bra borste funkar lika bra. börja med underhåret och jobba uppåt .


4. spraya sedan en värmeskyddande produkt över hela håret . och dela sedan upp håret i olika "slingor" . starta locktången så att den är riktigt varm när du ska använda den . börja med underhåret och jobba uppåt . kom ihåg ! , ju hårdare du drar i borsten & ju längre tid du håller kvar locktången , så får du fastere lockar och dom blir tätare . om du variera storleken på lockarna blir det mer naturligt , om dui inte vill ha speciellt naturligt så kör bara på !

 

5. Dra sedan ut lockarna med fingrarna om du INTE vill ha dom så kompakta . annars om du vill ha en lite mer rufsig look kan du även tupera lite här och var .

 

6. Avsluta med lagomt mycket hårspray , här brukar jag använda ;

Elnett satin diamond shine . men var sparsam med sprayen så att den inte blir kladdigt och äckligt .

 

 

 

 

Lättsamma lockar utan locktång !

 

om du inte har locktång eller något liknande så kan du alltid göra såhär ;

 

kvällen före . tvätta håret och gör flätor där du helt enkelt vill ha lockar , låt inte håret torka helt innan du flätar . då får du inte det bästa reslutatet .

 

när du vaknar. på morgonen sprayar du med lite spray på båda sidor av flätorna , ta sedan bort snoddarna . och borsta försiktit igenom med en borste . spraya även här lite fort . böj huvudet upp & ner lite fort och fäst med ett hårspänne eller en hårnål på sidan av huvudet .

 

KLART !

 

så lycka till nu :)

 

 

 

 

 

Av matilda - 4 mars 2010 15:21

eller hur ! , dagen har varit super faktiskt. även fast jag fortfarande är en liten sjukling mår jag bättre än dom andra dagarna , halsen gör inte lika ont och jag kan äta nu (:


Dagen började med att jag vaknade , idag vaknade jag runt halv nio , heheh. sen åt jag frukost , tog en dusch och fixade mej . efter det tog jag och pappa en sväng till morfar o hämtade släpvagnen . mm , när vi hade gjort det åkte vi & hämtade skotern som han o mammy va o köpte in yesterday ! , ni kanske får en bild sen :u , sen har jag inte gjort så mycket mer ,men de känns underbart att NÄSTAN vara frisk nu . funderar på att gå till skolan imorn :D

jag är så pass knasig att jag faktiskt längtar till skolan, efter att ha varit sjuk i 2 och en halv dag . men somsagt är det bara lite från skolan jag saknar . my underbara friends! , hahahah . nu var jag allt lite kul ;)

men så är det , ikväll tror jag inte att det händer så grymt mycket . ska mest vila rösten och va tyst . så kanske de går lättare att prata imorgon . hihi , längtar .



Meeeeeeen , nu ska jag nog lyssna på lite grym musik, slappish & checka bloggar så hörs vi sen .


Seeee jooo laateer / kraom mattybebis

Av matilda - 3 mars 2010 18:20

hej alla glada bloggläsare , nu sitter jag hä och har nyss ätit ' middag'  .  de fick bli lite fil , något mer får jag inte i mej :(

jag hoppas inte att det är någon magsjuka jag håller på att få nu . efter som att lovet börjar på fredag ! , då vill jag absolut INTE vara sjuk..nejnej .

Då ska jag hålla mej frisk !, om jag blir frisk tills dess..vill säga.


Men idag har jag inte gjort så mycket speciellt , kollat på film är väl typ allt . förutom att jag gjorde pannkakor ! , jag fick i mej ungerfär en halv och det känndes ganska bra :)

Dock kände jag ingen smak , hmm..undra om dom var äckliga ? , dom såg fräsha ut allafall .


Nu bjuder jag på denna låt som jag lyssnar på nu , underbar är vad den är .


Everything i do , i do it for you - bryan adams


i wanna grow old with you - dj cammy

läs texten och lyssna noga , texten är grymt fin

Av matilda - 3 mars 2010 15:19

dagens humör ; riktigt nere


dagens mående ; bajs


dagens borde ; sova


dagens frisyr ; utsläppt och ofixat


dagens smink ; ingenting alls


dagens klädsel ; pjamas :P


dagens beroende ; halstabletter


dagens tråkigaste ; allt


dagens längtan ; älsklingar


dagens superlängtan ; friskhet


dagens låt ; I like - keri hilson


Av matilda - 3 mars 2010 11:16

JAAO ! , nu sitter jag här i soffan och kollar på film , hittills har den varit helt okej !

dagen började med att jag vaknade runt 8 , gick o satte mej i soffan och har suttit här sen dess . eller ja , jag har druckit en kopp te . fyf*n ! , det gör super ont i halsen idag .. värre än igår . så jag blir inte direkt friskare onm vi säger så ;(

Jag saknar mina älsklingar , dom lyser upp varje dag för mej . nu har jag klarat mej utan dom sen igår , och inte en ända minut har varit rolig för mej sen dess .

förutom förkylningen så har jag otursdag idag..IGEN :'(


Men nu ska jag viiiilla lite , kolla bloggar och söka lite efter en sommar klänning on internet !


Pussen och kramy (L)

Av matilda - 2 mars 2010 21:10

hej ! , nu har jag nyss druckit en latte . de blev inget te nu ikväll ! , jag behövde kanske de , men jag skippade teét och tog en god kanel latte istället . MUMMSI .


Mår fåortfarande inte bättre , eller jag blev lite gladare när jag kollade på klockan 21:12 , så nu sitter jag & kollar på ' desperate housewives ' . sägongs start idag ju !

Hmm, jag har ju faktiskt saknat de lite granna nu under uppehållet.


Nu ska ja gå och lägga mej i soffan ,

sess ochhh hööress kram från en förkyld matilda :(

Av matilda - 2 mars 2010 19:24

som ni märker har jag ju gjortt det , men somsagt . jag mår fortfarande piss ! , om inte ännu sämre än förut . nu har jag ondare i halsen och känner mej fotfarande trött även fast jag har sovit ett antal timmar !? , varför..måste jag bli sjuk just nu för ? :P , och ja. jag klagar mycket men de får ni står ut med ;)


Nu har jag nyss duschat , känner mej lite fräshare nu men ändoch !

imorgon blir jag hemma   nu är det dags för te !..IGEN,

 see ya

PRESENTATION


Hej och välkommen till min blogg! Jag heter matilda och är tretton år. Här på min blogg skriver om allt möjligt! Mina intressen är att shoppa, dansa och vara med mina kompisar. Det är de bästa jag vet! Kommentera gärna. ENJOYY

FRÅGA MIG

26 besvarade frågor

SENASTE

OMRÖSTNING

Vad ska du göra i sommar?
 åka utomlands
 bara vara hemma
 festa!
 umgås med släkten och vänner
 chilla med kompisar

SÖK

I ARKIVET

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

BLOGGVÄRDE

LÄNKAR

FRÅGOR & SVAR


Ovido - Quiz & Flashcards