mattislife

Alla inlägg under februari 2010

Av matilda - 14 februari 2010 10:49

ja , som sagt . igår var jag ju på bio med flickorna , filmen var jätte bra , eller ja . mest rolig (y

På en skala 1-5 så får den en klar 4 ! , jag kom till jossan vid 5-tiden . då var jenny där och jossan stog och fixade sej . några minuter senare kom agnes , efter det åkte vi till bion . Där träffade vi yari & hans kompisar , hehe .

han ingnorerade oss totalt ! , så yari . jag hann tyvär inte ladda upp någon bild igår , så idag får ni dom ! , bääst ?  , jagg vet .


     

dagens ;

 

frisyr : slarvlockar

 

kläder :

midjekjol - H&M 49.50 :-

Vitt linne - H&M 49.50 :-

svart linne - Gina tricot 99 :-

kofta - vetinte

ring - vet inte

armband - jossan

guld armband - farmor

 

kvällen hos jossan ;

 

de började med att vi kom hem från bion , då gick vi och kollade lite på melodefestivalen jag tyckte att alla var dålig men om jag ska säga någon " bra " så får det nog bli eric saade .

efter det såg gick vi och tog några bilde dom blev fina . heh , . ni ska få en bild på vad jag hade på mej då också (:  

        

svart längre kofta - jossans

vitt linne - mitt

svart linne - mitt

midjekjol - min

nitarmband - jossans

halsband - mitt

Av matilda - 13 februari 2010 13:38

halllooo ! , nu ska jag strax åka en sväng till essvik med pappa & lämna skotern , sen ikväll ska jag på bio med the giiirls ! , och vi ska se " farsan " tror att den kommer vara en riktig höjdare . men idag hittills idag så har jag bara haft spa  och städat . dagenss kläder och sådant , får ni senare när jag kommer hem .


Puss & kramis (L)

Av matilda - 12 februari 2010 21:15

Dagens outfit ;


     dålig bild..


svarta tights - H&M 149 :-

Linne - gina tricot 99 :-

Pösig tröja - Gina tricot 199 :-

vitt hårband - Åhlens 25 :-

guld armband - vetinte

guld halsband - vet inte

Av matilda - 12 februari 2010 21:08

veckans låt blev två låtar på samma plats , med 50 % på 1:a plats blev det ;

higher . erik grönwall

Whatcha say - jason derulo


 Glöm inte att rösta på veckans nya omröstning !

Av matilda - 12 februari 2010 20:15

Det kanske är lite tidigt ute med sommartips just idag , pågrund av att det fortfarande är snö ute , tyvär.shabba ! , idag har ingenting speciellt hänt , skola..men nu ska vi inte prata om min dag . för att ni ska få veta vad jag älskar med just sommaren .


Klädtips ; att matcha jeans shorts , en pösig tröja , solglasögon , brottarskor , hängslor , armband och någon ring är super snyggt till den varma och soliga sommaren ! 


Sminktips ; att bara ha en enkel sminkning funkar perfekt till sommaren , eller hur ?

som till exempel att bara använda : mascara , lite kajal och rosa somrigt rouge . lovely (L)

 

Solglasögon ;

Jag älskar solglasögon ! , helt klart & underbart . alla solglasögon är väl nästan snygga ? , åh . de matchar dom flesta plaggen du bär under sommaren . rosa, blåa , gröna , vita , svarta , röda , gula.. ja , dom finns i alla färger ! , (L)

 

Naglarna ; yees , att fixa naglarna under sommaren är jättefint tycker jag . ljusa färger är riktigt somrigt , rosa , vitt , fransk manikyr ,  de passar dej med mörk hy .

Om du har ljus hy , passar mörka färger dej . även på sommaren ! , till exempel ; svart , mörkröd , eller liknande !

underbart säger jag bara .

:(

Av matilda - 11 februari 2010 22:04

-Hejhörni !, sorry för jätte dållig uppdatering idag . de får jag bättra mej på tills imorn , eller hur ? annars är det väl inge kul att kolla bloggen utan några nya inlägg .

men iallafall , idag har det varit skola , som vanligt satt säga ! .

Idag får ni tyvärr ingen bild av dagens outfit heller . jag har inte haft tid att fixa någon . maby tomorrow ! , det får ni stå ut med ;)


imorgon kommer jag även att lägga ut en liten lista på mina kvällsmåsten , snygga kläder till sommaren + parfymer som lukat underbart . Hade bäst så hörs vi då ! ,  CIAAOOO / matty (L)

-

Av matilda - 10 februari 2010 19:28

  

kommentera bästa bilden på mej och julia :) <3

Av matilda - 10 februari 2010 19:02

här kommer några tips på vad jag använder nästan varje kväll ! , som är jätte bra .


  

Jag använder ;

1.Creme toffé moisturising face mask . jätte bra ansiktsmask som luktar kola , & den är superlätt att tvätta bort ! - Oriflame

2.cooling fot & leg gel . funkar jättebra om du vill ha avslappning i benen, hjälper både dina fötter & ben att slappna av och lugna ner . ger en ganska starkt doft av menthol - Oriflame

3.foot cream . gör dina fötter mjuka & fräscha + att den ger dina fötter fukt och motverkar torr hud - Oriflame

4.Body lotion with lime & ginger . luktar mums ! , smörjer du in dej med den varje dag så undviker du garanterat torr hud ! - Oriflame

5.Balea peeling seife with aloe vera . renar från djupet och torkar inte ut din hud ! , ger en fräsch känsla & du får resultat . tar bort alla döda hudceller - en present så jag vet inte .

PRESENTATION


Hej och välkommen till min blogg! Jag heter matilda och är tretton år. Här på min blogg skriver om allt möjligt! Mina intressen är att shoppa, dansa och vara med mina kompisar. Det är de bästa jag vet! Kommentera gärna. ENJOYY

FRÅGA MIG

26 besvarade frågor

SENASTE

OMRÖSTNING

Vad ska du göra i sommar?
 åka utomlands
 bara vara hemma
 festa!
 umgås med släkten och vänner
 chilla med kompisar

SÖK

I ARKIVET

KATEGORIER

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

BLOGGVÄRDE

LÄNKAR

FRÅGOR & SVAR


Ovido - Quiz & Flashcards